Waternet
Een logische samenwerking
TotalEnergies opende een CNG-tankstation nabij het hoofdkantoor van Waternet. De opening van dit nieuwe tankstation, op een strategische locatie in Amsterdam, was een goede aanleiding om met elkaar in gesprek te gaan. Waternet wilde haar medewerkers aanmoedigen om op groengas te rijden, maar dat moest wel uit henzelf komen. Bewustwording van de voordelen van rijden op groengas was daarom essentieel. Door het CNG-tankstation nabij kantoor konden de medewerkers op een toegankelijke manier ervaren hoe gemakkelijk groengas tanken en de service is.
De aanpak
Om Waternet te ondersteunen, zette TotalEnergies in op verschillende sporen. “Aan de operationele kant hebben we het tankstation zo ingericht dat het goed past bij de tankfrequentie van de berijders. Onder meer door te kiezen voor een kwalitatief hoogwaardig tankstation en een apart pompeiland met veel ruimte voor de schone CNG-auto’s”, vertelt Paul de Winter, Sales manager bij TotalEnergies.
Effectieve informatievoorziening
Daarnaast zorgde TotalEnergies voor heldere informatie. Paul de Winter: “We hebben de intrinsieke motivatie vergroot door een folder te ontwikkelen. Daarin legden we uit wat CNG en groengas is, en wat rijden op groengas precies inhoudt. Ook hebben alle berijders kennisgenomen van de PitPoint-app, waar niet alleen de PitPoint/TotalEnergies-tanklocaties op te vinden zijn, maar ook de CNG-locaties van andere partijen.”
“Wij zijn heel blij met de komst van dit station en natuurlijk ook met de app. Dit alles zorgt voor tevreden berijders en daar worden wij heel gelukkig van.”
— Rob van Eijndthoven, Wagenparkbeheerder bij Waternet